اطلاعیه شماره ۱ ستاد برگزاری مراسم شهدای خدمت | زمان و مکان تشییع آیت الله رئیسی و همراهان اعلام شد قالیباف: شهید امیرعبداللهیان در دفاع از حقوق ملت ایران سستی عمل نداشت اسماعیلی: هیچ‌گاه فعل مذمومی از شهید آیت الله رئیسی ندیدم پیام تسلیت اروگوئه، شیلی و پرو به ملت و دولت ایران پیام تسلیت آیت‌الله وحید خراسانی درپی شهادت رئیس جمهور «اردوغان» در ترکیه یک روز عزای عمومی اعلام کرد وزیر دفاع آمریکا: درباره علت سقوط بالگرد رئیس جمهور ایران اطلاعی نداریم | نقشی نداشتیم حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به موتورسیکلتی در جنوب لبنان (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) اردوغان در ترکیه یک روز عزای عمومی اعلام کرد مادورو در تماس با مخبر: آیت الله رئیسی نماد مقابله با یک‌جانبه‌گرایی در دوران معاصر بود رسانه عبری: حزب الله در حال انهدام شهرک‌های شمال است پیام تسلیت سیدحسن نصرالله به رهبر انقلاب حمایت آمریکا از نتانیاهو در برابر تصمیم دیوان کیفری بین‌المللی برزیل در بیانیه‌ای با دولت و ملت ایران ابراز همدلی کرد گوترش شهادت رئیس جمهور را تسلیت گفت زمان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ مشخص شد | تقویم انتخابات در جلسه سران قوا تصویب شد مولوی عبدالحمید شهادت رئیس‌جمهور را تسلیت گفت آمریکا شهادت رئیس جمهور را تسلیت گفت اردوغان در تماس با مخبر: ملت و دولت ترکیه در کنار ایران هستند ۱۳ شهید در جنایت هولناک ارتش رژیم صهیونیستی در «جبالیا» (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

سفرنامه رئیس جمهور به استان گلستان

  • کد خبر: ۱۰۱۰۶۸
  • ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲
سفرنامه رئیس جمهور به استان گلستان
سید ابراهیم رئیسی تا کنون ۱۵ سفر استانی داشته که براساس آمار منتشر شده، در این سفر‌ها بیش از ۱۲۰۰ ساعت جلسه با استانداران و مقامات استانی برگزار شده و از ۳۸۹۲ طرح پیشنهادی در این سفرها، ۱۹۹۷ طرح به تصویب رسیده است

عرب هاشمی | شهرآرانیوز؛ با روی کار آمدن دولت سیزدهم، ارتباط مسئولان با مردم افزایش یافته و این سیاستی است که شخص رئیس جمهور هم به طور جدی آن را پیگیری می‌کند. رئیس دولت سیزدهم ضمن تأکید به وزرا و مدیران برای شنیدن مسائل و مشکلات از زبان مردم و بدون واسطه، تلاش می‌کند جمعه‌ها به یکی از استان‌ها سفر کند تا از نزدیک شاهد برنامه‌های اجرایی دولت باشد.

رئیس دولت سیزدهم تاکنون به استان‌های هرمزگان، قم، یزد، لرستان، زنجان، سمنان، اردبیل، فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه وبویراحمد، بوشهر و گیلان رفته و در تازه‌ترین سفر به استان گلستان رفته است.

همچنین علاوه بر مصوبات هر استان، رئیس دولت ۱۷۰ دستور برای بررسی مشکلات و موضوعات خاص هر استان صادر کرده است. رئیس دولت به همراه وزرای اقتصاد، کشور، ورزش و جوانان، راه و شهرسازی، نیرو و معاون اجرایی و رئیس سازمان برنامه و بودجه روز گذشته، در شانزدهمین سفر استانی خود به استان گلستان سفر و ضمن بازدید از طرح‌ها و پروژه‌های صنعتی زیربنایی و عمرانی، با اقشار مختلف مردم، نخبگان، ایثارگران، خانواده شهدا، مدیران و خبرنگاران این استان دیدار کرد و به گفتگو پرداخت.

معضل بیکاری مهم‌ترین ضرورت است

رئیس جمهور در بدو ورود به استان گلستان به موضوع اشتغال در این استان پرداخت و با اشاره به دغدغه مردم گلستان در حوزه اشتغال، گفت: این استان قطب گردشگری و کشاورزی کشور خواهد شد. گلستان قطب کشاورزی است. در صنعت ظرفیت‌های بسیاری را داراست و در گردشگری بسیار حائز جایگاه والایی است.

استان گلستان امروز با مشکلات بسیاری رو به روست و معضل بیکاری و دغدغه خانواده‌ها برای اشتغال جوانان از مهم‌ترین ضرورت‌های استان است. باید با پیروی از سرداران شهید این استان، کار‌های ماندگاری برای استان انجام داد.

رئیسی ضمن بیان این مطلب که با وجود همه کار‌هایی که تاکنون برای آبادانی استان انجام شده، امروز مشکلاتی در استان گلستان وجود دارد، افزود: همکاران بنده و مدیران استان تحت نظر استاندار و در خدمت نماینده رهبر معظم انقلاب در استان، بررسی‌های خوبی درباره این مشکلات و مسائل و به ویژه مشکل بیکاری در استان انجام داده اند. امیدوارم با پیروی از سرداران شهید و رزمندگان سنی و شیعه در این استان که حرکتشان برای همه ما درس آموز بوده است، کار‌های ماندگاری برای استان گلستان انجام شود.

دستورات رئیس جمهور برای برطرف شدن موانع

همچنین رئیس جمهور در بازدید از خلیج گرگان، پس از ارائه گزارش مقامات محلی مبنی بر اینکه مسیر اصلی انتقال آب از دریای خزر به خلیج گرگان مسدود شده است، دستور داد لای روبی آبراهه‌های خلیج گرگان سریع و بدون فوت وقت انجام شود و تأکید کرد: باید از همه ظرفیت‌ها برای اجرای فوری طرح لای روبی خلیج گرگان استفاده کنیم؛ حداکثر تا ۱۰روز جلسه کارشناسی تشکیل و اقدامات لازم برای لای روبی آبراهه‌های تأمین کننده آب این مناطق به سرعت آغاز شود. دستگاه‌های اداری، احیا، نگهداری و استفاده از این طبیعت را در پیچ و خم روزمرگی معطل کرده اند.

در ادامه، رئیسی با حضور در جزیره آشوراده در غرب استان گلستان که تنها جزیره ایرانی دریای خزر است، دستورات لازم برای حل موانع اجرای طرح طبیعت گردی در این جزیره را صادر کرد. در بازدید رئیسی از منطقه آزاد تجاری «اینچه برون» و پایانه‌های مرزی مستقر در این منطقه، عملیات اجرایی ساخت مرکز لجستیک ریلی راه آهن آغاز شد.

اشتغال مطالبه اصلی جوانان گلستان

پیش از سفر رئیس جمهور به این استان، فعالان سیاسی و اجتماعی گلستان، مطالبات خود از آیت ا... رئیسی را در مصاحبه‌هایی عنوان کردند.

فاطمه فغانی، مسئول بین المللی سـازمــان بسیج دانشجویی استان گلستان، در گفتگو با «ایسنا» خطاب به رئیس جمهور گفت: جوان امروزی نیاز به امید به آینده، اشتغال، نبود تورم، مسکن و... دارد تا بتواند دوباره شکوفا شود. ما جوانان و دانشجویان از رئیس جمهور دولت سیزدهم که با لفظ «دولت انقلابی» روی کــار آمد، توقع اقدام انقلابی داریم. متأسفانه امروز مــا دانشجویان هیچ امیدی به آینده شغلی و تحصیلی خود نداریم و آینده‌ای برای خود متصور نیستیم؛ زیرا در همه دستگاه‌های دولتی ضعف مدیریتی و بی عدالتی بیداد می‌کند.

سفر استانی در راستای اهداف دولت برای در میدان بودن است

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت، درباره سفر‌های استانی رئیس جمهور بیان کرد: در پنج ماه ابتدایی فعالیت دولت مردمی ۱۶ سفر استانی توسط رئیس جمهور انجام شده است. هر ماه سه سفر به طور میانگین برگزار شد، دیروز سفر شانزدهم برگزار شد و رئیس جمهور مهمان مردم گلستان بود. سفر استانی درراستای اهداف دولت برای در میدان بودن است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه در سفر‌های استانی فقط روز سفر رئیس جمهور در استان در رسانه‌ها دیده می‌شود، گفت: حجم کار‌های کارشناسی پیش از سفر دیده نمی‌شود؛ بیش از ۱۲۰۰ ساعت جلسه با استانداران و مقامات استان‌ها تنها در ۱۵ سفر ابتدایی برگزار شده است.

سفرنامه رئیس جمهور به «گلستان»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->